Zoom makes video and web conferencing frictionless. Hinweis für Beschäftigte der LMU: Weitere Informationen zur Nutzung von Zoom finden Beschäftigte im. Zoom LMS supports Single Sign-On (SSO). (20.04.2020), Bitte beachten Sie: Für Beschäftigte und Studierende gelten die, Hinweise zur Datenübertragung bei der Google™ Suche, Videokonferenzen und Online-Lehrangebote mit Zoom, Nutzungsbedingungen, Datenverwendungshinweise und Datenschutzinformationen für die Verwendung von Zoom. Zoom Video Communications (s. unten). In the event the host has not yet started the meeting, a window “Waiting for the host to start this meeting” will appear with a rotating blue circle (pictured). Letzte Aktualisierung: 23.04.2020 09:30 Uhr. Once the app opens, you will be connected. Nutzungsbedingungen, Datenverwendungshinweise und Datenschutzinformationen. Zoom, a cloud-based video conferencing service, is now available to use on campus. Offenbar ist die Nutzung per Browser ... Mit SSO anmelden Mit Google anmelden Mit Facebook anmelden Sie wurden von Ihrem Zoom-Konto abgemeldet. Wählen Sie die Option SSO Anmelden 3. Video Conferencing. Zoom unifies cloud video conferencing, simple online meetings, and cross platform group chat into one easy-to-use platform. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. If you are an external participant attending a workshop or special event (not registered in a course), then you will remain in the waiting room until the host admits you in. Wie teste oder schließe ich mein Computer-Audio an? (15.04.2020), Wir haben die Standardeinstellungen für Meetings nochmal angepasst und sind dabei den Empfehlungen der Stabstelle für Informationssicherheit und IT-Recht für die staatlichen Universitäten und Hochschulen gefolgt. All students and external participants have access to this platform for classes, workshops, and special events; you do not need to purchase a personal account. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Security Notice: To completely log out, click the LMU Logout button below, then exit your browser. Zweck der Datenverarbeitung ist die Nutzung von Zoom als Tool zur Zusammenarbeit im Rahmen der dienstlichen Tätigkeit an der LMU zur Erfüllung der Hochschulaufgaben gemäß Art. LMU Entrepreneurship Center (4) MIMESIS – Munich Doctoral Program for Literature and the Arts (1) Münchner Zentrum für Antike Welten (1) Sprachenzentrum der LMU. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution for conference, huddle, and training rooms, as well as … Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Bitte beachten Sie: Für Beschäftigte und Studierende gelten die Nutzungsbedingungen, Datenverwendungshinweise und Datenschutzinformationen für die Verwendung von Zoom. Host. For security purposes, all students and external participants are placed in a waiting room at the start of the meeting (pictured). Allen Meeting-Veranstaltern empfehlen wir, die Meeting-Einstellungen sicherheitshalber nochmal zu prüfen, da durch die neuen Standardeinstellungen für neue Meetings möglicherweise auch frühere Konfigurationen geändert wurden (bspw. All students and external participants have access to this platform for classes, workshops, and special events; you do not need to purchase a personal account. Die LMU empfiehlt, vornehmlich die Tools DFNconf oder Meet (LRZ) zu verwenden, da diese als sicherer eingestuft werden. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. zu dienstlichen Zwecken aus datenschutzrechtlichen Gründen unterbleiben muss. SAML 2.0 is an XML-based protocol that uses security tokens containing assertions to pass information about a user between a SAML This will direct you to the University login page. Follow these steps: Choose Switch Account near the bottom of the menu. Westchester Main Campus; 1 LMU Drive Los Angeles, CA 90045 310.338.2700; Downtown Law Campus; 919 Albany Street Los Angeles, CA 90015 213.736.1000; Playa Vista Campus However, upon your first connection, you will be instructed to download and install the Zoom client app on your computer or mobile device. Click Start Zoom, and click Sign In. Wie kann ich an einem Online-Meeting (bspw. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Please note: To help enhance application and data security, Duo Multi-Factor Authentication (MFA) is required to access this service. Meeting über Ihre LMU-Benutzerkennung (Campus-Kennung) und Ihr LMU-Zoom-Konto durchführen (aus datenschutzrechtlichen Gründen muss diese Option gewählt werden). Your Internet browser will ask you to open the Zoom app. wurde eine flächendeckende Verpflichtung zur Nutzung von Meeting-Passwörtern eingeführt und die Nutzung der Warteraumfunktion als Default-Voreinstellung konfiguriert. Click Sign in with SSO. Durchführung eines Meetings. Westchester Main Campus; 1 LMU Drive Los Angeles, CA 90045 310.338.2700; Downtown Law Campus; 919 Albany Street Los Angeles, CA 90015 213.736.1000; Playa Vista Campus Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Vigilanzkulturen (SFB 1369) (2) The domain is lmula. Zugang zu Zoom als Student*in der LMU Um Zoom stabil nutzen zu können, empfehlen wir die Installation des Programms selbst. Sie erleichtern den Dozenten durch die Registrierung die sichere Konfiguration bzw. You’re in the meeting! Host and participants can access Zoom through any laptop or mobile devices at https://luc.zoom.us/, which makes Zoom an excellent solution for working in the office or on the go. The LMS stores the Zoom ID and password to ensure Single Sign on … Sie werden dann auf die zentrale Login-Seite der LMU weitergeleitet und können sich bequem mit Ihrer LMU-Benutzerkennung einloggen. Für Videokonferenzen wird neben DFNconf und LRZmeet grundsätzlich auch Zoom empfohlen.. LMU College of Communication and Fine Arts, LMU Frank R. Seaver College of Science and Engineering. LMU LMU-ZOOM - IT X Nutzungsbedingungeo X Servicedesk GEA German-English... DEUTSCH (DE) 120% Ill\ C) 9 https://moodle. Zoom supports SAML 2.0 which enables web-based authentication and authorization including SSO. Zoom works with Okta as well as other enterprise identity management platforms such as Centrify, Microsoft Active Directory, Gluu, OneLogin, PingOne, Shibboleth, and many others. If you see the word "Licensed" next to your name/photo, you have an LMU Zoom account. Security Notice: Remember to close your browser window when you are done. Launch your Zoom app. Die Registrierung über die SSO-URL ist ebenfalls erforderlich, wenn automatisiert Business-Lizenzen für das Sommersemester 2020 an Studierende zugewiesen werden. Wichtige Links und Hilfestellungen zur Nutzung von Zoom: Wir verfolgen die Diskussionen zum Thema Datenschutz und Zoom und stehen in engem Austausch mit dem behördlichen Datenschutzbeauftragten der LMU sowie auch mit den Stabsstellen für IT-Recht und Informationssicherheit für die staatlichen Hochschulen in Bayern. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Zentrum Seniorenstudium (47) Zentralbereich. Klicken … Start your meeting. On the next screen, select Sign In with SSO, and type in lmula when prompted. You can configure your audio and video settings as needed. If you have an active MyLMU account, you will automatically bypass the waiting room and connect to the meeting. Join a Meeting Start a Meeting Log In Install Zoom Step 2. Zoom Video Conferencing . Simply follow the instructions outlined in the waiting room window. Join a meeting. Sonderforschungsbereiche. Select “Allow”. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Zoom acts as the Service Provider (SP), and offers automatic user provisioning. In diesem Fall weichen Sie bitte auf den Webmail-Client des LRZ aus (Benutzername ist hier Ihre E-Maildresse): https://webmail.lrz.de. Der Zugang zu dem eigenen Account erfolgt entweder über einen eigenes Zoom-Konto oder über eine Institution (SSO). Die Registrierung über die SSO-URL hat folgende Vorteile: Achtung: Falls Sie bereits ein lokales Zoom-Konto mit Ihrer LMU-E-Mailadresse eingerichtet haben, kann es sein, dass Ihnen Zoom E-Mails schickt, die aufgrund einer fehlerhaften Kodierung in der LMU-Mailbox nicht korrekt angezeigt werden können. Für den Einsatz von Zoom an der LMU gelten die Nutzungsbedingungen, Datenverwendungshinweise und Datenschutzinformationen. Wenn Sie den Zoom-Client nutzen, wählen Sie bitte ebenfalls beim Anmelden die SSO-Variante (Single Sign-On) und ergänzen die URL mit lmu-munich. Um einen bestmöglichen Schutz zu erreichen, haben wir Funktionen zentral deaktiviert, die im Hinblick auf den Datenschutz kritisiert werden. When prompted, type in lmula to be taken to the University’s login page and complete your sign-in process! Step 3. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Für den Fall, dass Sie sich bei Zoom registrieren möchten, empfehlen wir Ihnen den Login mit der LMU-Benutzerkennung: Gehen Sie hierzu auf lmu-munich.zoom.us und wählen dort Sign-In bzw. Zoom LMS – As easy as it gets! This feature allows your users to login to Zoom with a simple click from inside the LMS without the need to enter two login details. Sign in. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Mac Users: CMD+Spacebar and type in Zoom. Zoom is an Internet-based platform used by the University for web conferencing in online learning. Für die Nutzung von Zoom wird ein internetfähiges Endgerät benötigt, sowie die in allen gängigen App-Stores verfügbare Zoom-App. Geben Sie in das Feld Firmendomäne: lmu-munich ein 4. Universitätsfrauenbeauftragte. Founded in 2011, Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with a secure, easy platform for video and audio conferencing, messaging, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Die Registrierung über die SSO-URL ist ebenfalls erforderlich, wenn automatisiert Business-Lizenzen für das Sommersemester 2020 an Studierende zugewiesen werden. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Please do so, and follow the instructions provided in the installer. Note: As our world comes together to slow the spread of COVID-19 pandemic, the Zoom Support Center has continued to operate 24x7 globally to support you.Please see the updated Support Guidelines during these unprecedented times. Grundsätzlich können Teilnehmer von Konferenzen oder einer Online-Lehrveranstaltung Zoom ohne Registrierung verwenden. Zur Nutzung der Zoom-Videokonferenz-Plattform ist das Herunterladen und Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Öffnen Sie das Programm Zoom: 2. Zoom entwickelt die Administration kontinuierlich weiter, wir werden die Konfigurationsmöglichkeiten daher laufend prüfen und die Einstellungen ggf. Anmelden. Zoom single sign-on (SSO) is based on SAML 2.0. Sign in to your account. Allen Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern der LMU steht eine Business-Lizenz zur Verfügung (zunächst für ein Jahr - bis März 2021), die automatisch beim Login mit der LMU-Benutzerkennung zugewiesen wird. Once the Zoom client is installed, log in by selecting Sign In, then Sign In with SSO. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. After signing in, be sure to allow your browser to “Open Zoom URL” to complete the login process. Zoom is the leader in modern enterprise video communications, with an easy, reliable cloud platform for video and audio conferencing, chat, and webinars across mobile, desktop, and room systems. Click your name/profile photo. If you are placed in a waiting room, Zoom will give you the option to bypass the waiting room by logging in to your MyLMU (LMU Zoom) account. Zoom can map attributes to provision a user to different group with feature controls. Aus Sicherheitsgründen können Dozenten den Zugang zu einer Online-Veranstaltung auf Personen beschränken, die sich über eine @LMU-Adresse angemeldet haben. Step 5: Meeting. Zoom is a cloud conferencing solution that can be used for small group sessions or large administration meetings all within one easy-to-use platform. Step 4: Waiting Room. When it redirects you to LMU’s login page, use your LMU … Erfasst ist die Nutzung der lizenzierten Produkte und Services, die Bereitstellung von Updates, die Gewährleistu… Weiter geht es bei Schritt 1.4 Sign-In. Our solution offers the best video, audio, and screen-sharing experience across Zoom Rooms, Windows, Mac, iOS, Android, and H.323/SIP room systems. 2 BayHSchG. Step 1. Join. (5) Zugang mit LMU Kennung, wenn Sie Zoom bereits installiert haben 1. Melden Sie Sich erneut an, um die Nutzung von When your Internet browser opens, you will be instructed to download and install the Zoom client app, if you haven’t already, on your computer or mobile device. Zoom wird in Verwaltung, Lehre und Forschung verwendet, um virtuelle Besprechungen, interaktive Online-Kurse und Webinare (Online-Meetings) durchzuführen und den Forschungsbetrieb zu unterstützen. Students and external participants (those attending workshops or special events) will receive an email from their instructor, program coordinator, or “host” with an invitation (including a Web link) to a “meeting” using Zoom. Die LMU weist ausdrücklich darauf hin, dass die Nutzung von Skype, Facetime, etc. anpassen, um eine möglichst datensparsame Nutzung zu gewährleisten. einem Online-Seminar) teilnehmen? Loyola Marymount University video conferencing. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Einige der Online-Lehrangebote im Sommersemester 2020 werden mit der Videokonferenz-Lösung der Firma Zoom umgesetzt. Click on the link provided in the email, which will include “lmula.zoom.us” in the link address. Simply wait until the host begins the meeting. If you see the word "Basic" next to your name/photo, you need to switch the account. Die Angebote können entweder direkt über den Browser oder den Zoom-Client genutzt werden. Getting Started With Zoom. Please watch this short video on how to do so. However, for any number of reasons, this does not always happen automatically. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms. Zoom is an Internet-based platform used by the University for web conferencing in online learning. This will happen automatically on a mobile device. Zoom Rooms is the original software-based conference room solution used around the world in board, conference, huddle, and training rooms, as well as executive offices and classrooms.